Συνάντηση της ΕΟΑΠ με τους Πράσινους

Submitted by chatzigiannis on
pras

Συνάντηση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Αστικής Ποδηλασίας με τους Πράσινους

Σε κλίμα έντονης ανησυχίας η Ελληνική Ομοσπονδία Αστικής Ποδηλασίας πραγματοποίησε συνάντηση με το κόμμα των Πρασίνων στο πλαίσιο των συναντήσεων που γίνονται με όλα τα κόμματα για την προώθηση της αστικής ποδηλατικής μετακίνησης.

Κοινή ήταν η διαπίστωση ότι οι πλείστες κυβερνητικές εξαγγελίες για την προώθηση και την ανάπτυξη του ποδηλάτου… πήγαν περίπατο μαζί με τον Μεγάλο Περίπατο.

Την ώρα που η Ενεργειακή Κρίση χτυπάει με σφοδρότητα τα νοικοκυριά, την ώρα που η Κλιματική Κρίση κάνει με πολυτροπικές επαναλαμβανόμενες εμφανίσεις, αισθητή της παρουσία της με τις φυσικές καταστροφές, την ώρα που οι θερμοκρασίες του πλανήτη σπάνε το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο, την ώρα που η ρύπανση του αέρα στις αστικές περιοχές υπερβαίνουν συνεχώς τα επιτρεπτά όρια (και με καταδίκη από το ΔΕΕ για υπέρβαση των ορίων ρύπων στην Αττική), η πολιτική της κυβέρνησης για το ποδήλατο φαίνεται να έχει παραπεμφθεί στις Ελληνικές Καλένδες.

Η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο παραμένει πάνω από δύο χρόνια στα συρτάρια.

Ο Εθνικός Σχεδιασμός για το Περιβάλλον δεν αναφέρει ούτε μία φορά την λέξη ποδήλατο.

Οι απαραίτητες υποδομές για την ασφαλή μετακίνηση των ποδηλατών/τισσών παραμένουν δυο χρόνια μετά… απλές εξαγγελίες.

Τα ΣΒΑΚ δεν περιλαμβάνουν τους ποδηλατόδρομους ως αιρεσιμότητα για τις χρηματοδοτήσεις, αλλά απλό ευχολόγιο.

Τα συναρμόδια Υπουργεία αδυνατούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους και να χωρίσουν αρμοδιότητες.

Και το ποδήλατο παραμένει ένα υψηλού ρίσκου μέσο μετακίνησης στην συνείδηση των πολιτών.

Στην συζήτηση που έγινε υπήρξε συμφωνία ότι για την αντιμετώπιση της Ενεργειακής Κρίσης και της Κλιματικής Αλλαγής το ποδήλατο αποτελεί βασικό εργαλείο και διέξοδος.

Για την προώθησή του απαιτείται η δημιουργία υποδομών και η ποδηλατική αγωγή, που πρέπει άμεσα να ξεκινήσει από τα σχολεία.

Τέλος συμφωνήθηκε ότι η διεκδίκηση των 30 χιλιομέτρων την ώρα, ως ανώτατου ορίου ταχύτητας στις αστικές περιοχές, ταχύτητα που αποτελεί προαπαιτούμενο για την ασφαλή μετακίνηση των ποδηλατών/τισσών και την ανάπτυξη της χρήσης του ποδηλάτου.