Ανακοίνωση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Αστικής Ποδηλασίας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου 3/6
Καλώς ήρθατε στο σημείο μηδέν
Σχεδόν τρία χρόνια μετά τις εξαγγελίες για δημιουργία Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
ένα χρόνο μετά την πανηγυρική εκδήλωση έναρξης του παραλιακού μετώπου στη Γλυφάδα, όπου ακούσαμε πάλι για την Εθνική Στρατηγική και μάλιστα δια στόματος Πρωθυπουργού,
δέκα μήνες μετά την πρώτη επαφή μας με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την Εθνική Στρατηγική και έξι μήνες από την τελευταία μας συνάντηση στο Υπ. Μεταφορών, με τον Υφυπουργό, όπου αποφασίστηκε η άμεση δημιουργία επιτροπής διαμόρφωσής της με στόχο την οριστικοποίησή και την κατάθεσή της “εντός διμήνου”,
τρία χρόνια μετά την ανακοίνωση για την υλοποίηση του “Βόρειου Ποδηλατικού Άξονα” της Αττικής και
δύο χρόνια μετά την ανακοίνωση της δημιουργίας του “Μεγάλου Περιπάτου” στο Δήμο της Αθήνας,
πλην της κατασκευής τμημάτων του παραλιακού μετώπου στους Δήμους Γλυφάδας και Αλίμου βρισκόμαστε στο Σημείο Μηδέν.
Ταυτόχρονα ο Δήμος Αθηναίων, μετά την κατάργηση του ποδηλατόδρομου της Πανεπιστημίου, καταργεί και το τελευταίο μέτρο ποδηλατόδρομου του “Μεγάλου Περιπάτου”, στην Β. Όλγας ενώ ελάχιστες είναι οι πόλεις που υλοποιούν ποδηλατικές υποδομές.
Την ίδια στιγμή, ψηφίζεται ο Κλιματικός Νόμος χωρίς καμία αναφορά στο ποδήλατο, ενώ το Υπουργείο Μεταφορών παρουσιάζει 4+4 "λύσεις" για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής ασφυξίας στην Αττική χωρίς καμία αναφορά στην ενεργητική κινητικότητα (πεζοί και ποδήλατο).
Και κάπως έτσι στην Ελλάδα, ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΜΗΔΕΝ
Με ανακοινώσεις εμβληματικών έργων που δεν υλοποιούνται ποτέ.
Με σπασμωδικές κινήσεις εντυπωσιασμού για τα μάτια και την ψήφο του κόσμου.
Με Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) χωρίς ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών και των φορέων, που προβλέπουν ελάχιστες υποδομές χωρίς χρονοδιαγράμματα και χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί χρηματοδοτήσεις
Ως πότε η απουσία θεσμοθετημένου στρατηγικού σχεδιασμού και σύγχρονης νομοθεσίας για το ποδήλατο θα επιτρέπει αποσπασματικά μη λειτουργικά έργα και έργα “βιτρίνας”;
Και όλα τα παραπάνω την ώρα που όλοι οι Παγκόσμιοι και Ευρωπαϊκοί Θεσμοί, καλούν τις τοπικές αρχές και τις κυβερνήσεις να προωθήσουν το ποδήλατο με υποδομές και κανόνες για να αντιμετωπίσουν την Κλιματική αλλά και την Ενεργειακή Κρίση.
Την ώρα που σε όλο τον πλανήτη οι Κυβερνήσεις και οι Δήμοι φτιάχνουν χιλιάδες χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων, κατανοώντας την αξία του ποδηλάτου για τη δημόσια υγεία την αντιμετώπιση της πανδημίας, και την βελτίωσης των όρων διαβίωσης στις πόλεις.
Η Ελληνική Ομοσπονδία Αστική Ποδηλασίας καλεί τους ποδηλάτες να διεκδικήσουν συλλογικά το δικαίωμά τους για ασφαλή μετακίνηση στους δρόμους, να προβάλουν συνεχώς και με όλους τους τρόπους την καθημερινή τους εμπειρία, να αναδείξουν παντού και με κάθε μέσο την αδράνεια και να πιέσουν την Κυβέρνηση, τις Περιφέρειες και τους Δήμους να υλοποιήσουν άμεσα τις υποχρεώσεις τους για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα.
ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ
ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ
Θεσμοθέτηση Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο.
Δημιουργία βασικών ποδηλατικών δικτύων σε όλες τις πόλεις.
Θεσμοθέτηση ελάχιστου ποσοστού, επί του οδικού δικτύου, πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων στα ΣΒΑΚ σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές και καλές πρακτικές με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και δείκτες.
Ποδηλατική Κυκλοφοριακή Αγωγή στο υποχρεωτικό πρόγραμμα των Σχολείων από πιστοποιημένους εκπαιδευτές.
Ελληνική Ομοσπονδία Αστικής Ποδηλασίας
Μέλος της European Cyclists Federation
- Log in to post comments