Υπουργείο Μεταφορών και Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου

Submitted by chatzigiannis on Sun, 19/06/2022 - 15:03
stasy

Υπουργείο Μεταφορών και Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου (3/6): του χρόνου πάλι;

Χρήσιμη η «κωδικοποίηση» που παρουσίασε το Υπουργείο Μεταφορών με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου (3/6) για τα ποδηλατικά θέματα αρμοδιότητάς του, αλλά υπολείπονται πάρα-πάρα πολύ από το να εκφράζουν μια σοβαρή, σύγχρονη και πραγματική δέσμευση για ένταξη του ποδηλάτου στο μείγμα της αστικής μετακίνησης στις Ελληνικές πόλεις. https://www.yme.gov.gr/metafores/podilata

Το μόνο καινούργιο που υπάρχει στην «κωδικοποίηση» είναι το αυτοκόλλητο με QR που μεταφέρει το χρήστη στη σελίδα της «κωδικοποίησης» το οποίο θα τοποθετηθεί στα τελευταία βαγόνια του μετρό με το σχήμα του ποδηλάτου (photo1). Κάτι το οποίο έχουμε προτείνει τουλάχιστον από το 2017…Κάτι είναι κι αυτό… Χρειάζεται όμως αύξηση των χρηστών στο μετρό από τους 2 που επιτρέπονται σήμερα. Τουλάχιστον 4 ίσως και 6. Επίσης να διευκρινιστεί άμεσα ότι τα ποδήλατα επιτρέπονται στα ασανσέρ.

Με έκπληξη είδαμε και … λεωφορεία στην «κωδικοποίηση», όμως δυστυχώς τίποτα καινούργιο: το να μεταφέρονται τα σπαστά ποδήλατα «εντός ειδικής αποθηκευτικής τσάντας μεταφοράς/ χειραποσκευής (μέγιστων διαστάσεων 33 x 66 x 80εκατ., με ιμάντες ασφάλισης) από όπου δεν εξέχουν μηχανικά μέρη αυτών» δεν είναι συνδυασμένη μετακίνηση… είναι μεταφορά αποσκευής! Και μάλιστα «με ευθύνη του επιβάτη και κατά την κρίση του οδηγού ή άλλου εντεταλμένου προσωπικού του μεταφορέα ανάλογα με τις συνθήκες πληρότητας του οχήματος και την ασφάλεια των επιβατών». Όμως ο κενός χώρος δίπλα στον οδηγό που μετά την πανδημία μάλλον θα μείνει μόνιμα αποκλεισμένος από τους επιβάτες θα μπορούσε να φιλοξενήσει 2 σπαστά ποδήλατα (όχι «εντός ειδικής αποθηκευτικής τσάντας κλπ») στο πλαίσιο της συνδυασμένης μετακίνησης (photo2). Επίσης υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια κατασκευή μεταφοράς ενός ποδηλάτου μπροστά από τον οδηγό που έχουν φτιάξει στο μηχανουργείο της ΕΘΕΛ και εκκρεμεί η αδειοδότησή τους. (photo3) Θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε πολύ ανηφορικές ή πολύ μακρινές διαδρομές.

Αναφορικά με τα τρένα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βαθμολογήθηκε με 30% και κατέλαβε την 41η θέση σε σύνολο 54 ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών εταιρειών σε πρόσφατη έρευνα της European Cyclists Federation: https://ecf.com/system/files/Cyclists_love_trains_report.pdf. Οπότε υπάρχει κι εκεί μεγάλο περιθώριο βελτίωσης!

Όσον αφορά στις «Δράσεις» το να είναι ένας διαγωνισμός ζωγραφικής το μόνο που διοργανώνει το Υπουργείο ανά έτος είναι τουλάχιστον θλιβερό. Θυμίζουμε ότι εκκρεμεί εδώ και τρία χρόνια η θέσπιση της «Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο», του εργαλείου που θα βάλει σοβαρά το ποδήλατο στο χάρτη ενταγμένο σε ένα στρατηγικό πλαίσιο με συγκεκριμένες δράσεις και χρονοδιαγράμματα. Για την κατάσταση των Εθνικών Στρατηγικών για το Ποδήλατο στην Ευρώπη και πώς αυτές οδήγησαν σε αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου ως μεταφορικό μέσο δείτε την πρόσφατη έρευνα της European Cyclists Federation: https://ecf.com/.../The_State_of_National_Cycling...

Κάθε ευρωπαϊκή χώρα που λαμβάνει υπόψη της το ποδήλατο ως μεταφορικό μέσο και ως τρόπο αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, της ενεργειακής κρίσης και της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και της υγείας του πληθυσμού έχει Εθνική Στρατηγική. Έχουμε ήδη αργήσει κ. Υπουργέ!