COP27: Επιστολή του Path σε κυβερνήσεις και πόλεις

Submitted by chatzigiannis on
path

Με την ευκαιρία της Συνδιάσκεψης για το Κλίμα COP27, η συνεργασία για ενεργό ταξίδι και υγεία, παράλληλα με τους υποστηρικτές του περισσότερου περπάτημα και ποδηλασίας, εκδίδει αυτήν την επιστολή σε κυβερνήσεις και πόλεις:

Καλούμε τις κυβερνήσεις και τις πόλεις να επενδύσουν περισσότερο στο περπάτημα και την ποδηλασία για να επιτύχουμε τους κλιματικούς στόχους και να βελτιώσουμε τη ζωή των ανθρώπων

Η ενεργοποίηση περισσότερων ανθρώπων να περπατούν και να κυκλοφορούν με ασφάλεια είναι απαραίτητη για την επίτευξη της συμφωνίας του Παρισιού για την αλλαγή του κλίματος, ωστόσο το περπάτημα και η ποδηλασία δεν έχουν προτεραιότητα στο μείγμα μεταφοράς και κινητικότητας και στην ευρύτερη ατζέντα του κλίματος.

Ένα πραγματικά βιώσιμο πρότυπο κινητικότητας πρέπει να περιλαμβάνει ένα πολύ μεγαλύτερο μερίδιο των επενδύσεων στο περπάτημα και την ποδηλασία. Η ενεργοποίηση ενός μεγαλύτερου μεριδίου των αστικών ταξιδιών που πρέπει να περπατήσουν και να κυκλοφορήσουν είναι ένας γρήγορος, προσιτός και αξιόπιστος τρόπος για να μειωθεί σημαντικά οι εκπομπές μεταφορών, η κυκλοφοριακή συμφόρηση και τα καταστήματα οδικών και θα παρέχουν επίσης βελτιωμένες δημόσιες υγείες, ισχυρότερες οικονομίες και δίκαιες κοινωνίες.

Οι μεταφορές είναι υπεύθυνες για το 27% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα και είναι ο τομέας με την ισχυρότερη αύξηση των εκπομπών. Τα οδικά οχήματα αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα τρία τέταρτα των εκπομπών CO2 μεταφορών και αυτοί οι αριθμοί δεν μειώνονται. Ωστόσο, η δυνατότητα αντικατάστασης των μηχανοκίνητων οχημάτων με το περπάτημα και το ποδήλατο είναι τεράστια και μέσα στην κατανόησή μας.

Το 60% των αστικών εκδρομών σε όλο τον κόσμο είναι μικρότερα από 5 χιλιόμετρα, με περισσότερα από τα μισά από αυτά που ταξιδεύουν σήμερα με μηχανοκίνητα οχήματα. Το περπάτημα και η ποδηλασία θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν ένα σημαντικό ποσοστό αυτών των σύντομων ταξιδιών. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα επεκτείνουν αυτό το δυναμικό ακόμα, και το περπάτημα ή το ποδήλατο 30 λεπτά την ημέρα είναι αρκετή για να ικανοποιήσει τις ελάχιστες απαιτήσεις υγείας και μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 20 έως 30%.

Με το COP27 που φιλοξενείται στην Αφρική, αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλη την ηπειρωτική περπάτημα είναι ήδη ο πρωταρχικός τρόπος μεταφοράς για την πλειοψηφία των ανθρώπων. Μέχρι το 78% περπατάει κάθε μέρα - συχνά επειδή δεν έχουν άλλη επιλογή. Και έβαλαν σε κίνδυνο τη ζωή τους τη στιγμή που βγαίνουν από τα σπίτια τους λόγω των δρόμων που κυριαρχούν από την επιτάχυνση των αυτοκινήτων, τα ελλείποντα πεζοδρόμια, τις αυτοσχέδιες διασταυρώσεις και τα οχήματα υψηλής ρύπανσης. Μέχρι το 2050, οι χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος θα κατέχουν πάνω από τα δύο τρίτα των αυτοκινήτων του κόσμου. Με αυτό έρχεται μια αυξανόμενη επείγουσα ανάγκη για ακόμη μεγαλύτερη επένδυση σε ασφαλή υποδομή πεζοπορίας και ποδηλασίας.

Για όλους αυτούς τους λόγους, η συνεργασία για ενεργά ταξίδια και υγεία, μαζί με τους υπογεγραμμένους οργανισμούς, απευθύνονται έντονα στις εθνικές και τις κυβερνήσεις των πόλεων να δεσμευτούν να δώσουν προτεραιότητα και επένδυση σε περπάτημα και ποδηλασία, μέσω εθνικά καθορισμένων συνεισφορών και ολοκληρωμένων και συνεκτικών στρατηγικών, συμπεριλαμβανομένων των σχεδίων, συμπεριλαμβανομένων των σχεδίων , χρηματοδότηση και συγκεκριμένες ενέργειες για:

    Υποδομή - Για να κάνετε το περπάτημα και το ποδήλατο ασφαλές, προσβάσιμο και εύκολο να το κάνετε.
    Εκστρατείες - Να υποστηρίξει μια μετατόπιση των συνηθειών κινητικότητας των ανθρώπων.
    Σχεδιασμός χρήσης γης - Για να εξασφαλιστεί η εγγύτητα και η ποιότητα της πρόσβασης στις καθημερινές υπηρεσίες με τα πόδια και με ποδήλατο.
    Ενσωμάτωση με τις δημόσιες συγκοινωνίες - Για να υποστηρίξει την αειφόρο κινητικότητα για μεγαλύτερα ταξίδια.
    Δημιουργία χωρητικότητας - Για να καταστεί δυνατή η επιτυχής παράδοση αποτελεσματικών στρατηγικών πεζοπορίας και ποδηλασίας που έχουν μετρήσιμο αντίκτυπο.

Είμαστε πεπεισμένοι ότι η τοποθέτηση του περπατήματος και της ποδηλασίας στην καρδιά των παγκόσμιων, εθνικών και τοπικών στρατηγικών για την αντιμετώπιση της αλλαγής του κλίματος δεν θα συμβάλει μόνο στην επίτευξη επείγουσας κλιματικής στόχου, αλλά θα βελτιώσει επίσης τη ζωή των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.

 

Άρθρο PATH